سایت پردیس

اس ام اس

سایت پردیس

اس ام اس

مراحل پیشرفت سرطان مری

مراحل پیشرفت سرطان مری

هنگامی که فرد شما با سرطان مری تشخیص داده می شود، پزشک سعی خواهد کرد میزان پیشرفت سرطان را در بدن بیمار تعیین کند. انجام این کار می تواند به تعیین درمان سرطان مری کمک کند. آزمایشات مورد استفاده برای تشخیص مرحله پیشرفت سرطان عبارتند از: انتشار پوزیترون (PET) و برش. مراحل پیشرفت سرطان مری عبارتند از: مرحله 1. این مرحله از سرطان در لایه های سطحی سلول مری بیمار مشاهده می شود. مرحله 2. این مرحله از سرطان نفوذ لایه های عمیق تر مری و همچنین می تواند گره های لنفاوی در معرض مری را تحت تاثیر قرار دهد. مرحله 3. این مرحله از سرطان نفوذ عمیق ترین لایه های مری را ایجاد می کند و بر گره های لنفاوی بیمار یا گره های لنفاوی تاثیر می گذارد. مرحله 4. در این مرحله، سلول های سرطانی نیز به سایر قسمت های بدن بیمار گسترش می یابد.
درمان سرطان مری با شیمی درمانی

شیمی درمانی یک درمان پزشکی است که از مواد شیمیایی برای کشتار و کشتار سلول های سرطانی استفاده می کند. داروهای شیمی درمانی معمولا قبل یا بعد از جراحی در افراد مبتلا به سرطان مری استفاده می شود. شیمی درمانی همچنین می تواند در ارتباط با پرتودرمانی استفاده شود. در افرادی که سرطان پیشرفته دارند و سلول های سرطانی لایه های زیرین مری را نفوذ می کنند، شیمی درمانی می تواند به تنهایی برای کاهش علائم و مشکلات ناشی از سرطان استفاده شود. لازم به ذکر است که عوارض جانبی شیمی درمانی در هر بیمار بستگی به داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی دارد.
عوارض درمان سرطان مری با شیمی درمانی

شایعترین عوارض جانبی شیمی درمانی عبارتند از: عوارض جانبی معمولا موقت هستند و باید با پیشرفت درمان کاهش یابد. شیمی درمانی اغلب در ارتباط با جراحی و پرتودرمانی استفاده می شود، بنابراین بهترین درمان ممکن است در سلول های سرطانی انجام شود.

استفراغ

ریزش مو

حالت تهوع

زخم های دهانی

خستگی
درمان سرطان مری با پرتودرمانی

پرتودرمانی یا پرتودرمانی از پرتوهای پر انرژی برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می کند. این پرتوها می توانند از یک خودرو خارج از بدن خارج شوند و به سلول های سرطانی (پرتودرمانی خارجی) یا تابش از داخل بدن نزدیک سلول های سرطانی (پرتودرمانی داخلی) منتهی شود. پرتو درمانی در افراد مبتلا به سرطان مری معمولا با شیمی درمانی استفاده می شود. این درمان می تواند قبل یا بعد از جراحی برای بیمار استفاده شود. رادیوتراپی نیز برای کاهش عوارض سرطان پیشرفته مری موثر است، مثلا زمانی که یک تومور به میزان زیادی رشد می کند و عبور مواد غذایی از مری به معده را متوقف می کند.
تشخیص سرطان مری چیست؟

این سرطان را می توان با کمک یک ماده خاص با استفاده از اشعه ایکس تشخیص داد. قبل از گرفتن عکس های رادیولوژیک، بیمار خواسته می شود که یک مایع مخصوص به نام باریم فرو برد. در طول بلع و سقوط این ماده، فرد تصویربرداری اشعه ایکس انجام می شود. این روش صدمه ای ندارد و پزشکان اطلاعات مفیدی درباره شکاف های نامنظم در مری را فراهم می کنند. البته این روش نمی تواند یک تشخیص قطعی سرطان مری باشد. تشخیص قطعی با آندوسکوپی انجام می شود. به این ترتیب یک میله نازک که دوربین آن به آن متصل است وارد مری می شود و مری را تصویر می کند. دکتر می تواند در داخل مری و ناهنجاری های احتمالی را با این دستگاه ببیند. علاوه بر این، آن را نیز می توان از بافت مریضی نمونه برداری کرد. این نیز گاستروسکوپ نامیده می شود. نمونه های دکتر از مناطق مشکوک. نمونه ها برای بررسی پاتولوژی فرستاده می شوند. پاتولوژیست می تواند ماهیت سرطانی این بافت ها را شناسایی کند. گزارش آزمایشی نمونه توسط پاتولوژیست معمولا 7 تا 10 روز طول می کشد. سی تی اسکن همچنین می تواند برای تشخیص سرعت پیشرفت سرطان یا انجام آزمایش های لازم قبل از عمل استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.