آشنایی با میزان کالری آلو خشک در بارداری و بدنسازی

آشنایی با میزان کالری آلو خشک در بارداری و بدنسازی در سایت جسارت

کالری آلو خشک ،کالری آلو خشکه،کالری آلو سیاه خشک،کالری زردآلو خشک،میزان کالری الو خشک،کالری آلو بخارا خشک،کالری یک عدد آلو خشک،کالری موجود در آلو خشک،کالری برگ زرد آلو خشک،میزان کالری آلو خشک،میزان کالری آلو بخارا،مقدار کالری آلو بخارا،کالری یک عدد الو بخارا،کالری برگ زردآلو خشک

آشنایی با میزان کالری آلو خشک در بارداری و بدنسازی

کالری آلو خشک , کالری آلو خشک چیست , کالری آلو خشک چقدر است
می‌پرسید چرا؟ در پاسخ باید گفت که آلو خشک طعم شیرینی دارد اما قندهای موجود در آن طبیعی و تصفیه نشده اند و بدن، آن‌ها را بسیار راحت‌تر از قندهای سفید می‌سوزاند. بنابراین مصرف معقول آلو خشک نه تنها باعث چاقی نمی‌شود بلکه به خاطر غنی بودنش از فیبرها (7 گرم فیبر در 100 گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می‌کند. فیبرها باعث احساس سیری زود هنگام می‌شوند؛ و از آنجا که دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می‌مانند احساس گرسنگی را به تأخیر می‌اندازند. از این گذشته فیبرها به ویژه به دلیل دفع چربی غذاهای مصرف شده از طریق مدفوع، ذخیره سازی کالری‌ها را محدودتر می‌کنند. توصیه می‌شود مصرف آلو خشک را در وعده‌های غذایی‌تان بگنجانید. البته می‌توانید در مواقعی که میل شدیدی به خوردن دارید، آلو خشک میل کنید.

کالری آلو خشک

آلو خشک یک میوه فوق العاده مفید و انتخاب اول افرادی است که دچار یبوست شده اند. آب آلو نیز برای درمان مشکل دفع نوزادان و کودکان کم سن و سال استفاده می شود و البته برای افراد بزرگسال نیز موثر خواهد بود.آلو خشک همان طور که از اسمش پیداست از خشک کردن آلو به دست می آید و یکی از میوه های خشک پرمصرف محسوب می شود.این میوه خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد.آلو خشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم.

کالری آلو خشکه

آلوخشک شهرت زیادی در رفع یبوست دارد. اما خواص آن فراتر از این حرف‌هاست. می‌توانید در طبخ غذاهایتان و یا به عنوان میان وعده از آلو خشک استفاده کرده و علاوه بر لذت بردن از طعم آن، از خواص یک ماده غذایی سالم و پرخاصیت نیز بهره‌مند شوید. آلوخشک کم کالری و لاغر کننده است آلو خشک حاوی کالری کمی در حدود 20 کیلوکالری انرژی است. در نتیجه آن را همیار لاغری می‌دانند. شاخص گلیسمی این ماده غذایی نیز پایین (40) است. در نتیجه می‌تواند به راحتی و بدون افزایش قند خون، گرسنگی را از بین ببرد. اگر دنبال یک ماده غذایی خوشمزه برای از بین بردن اشتهای زیاد، ریزه‌خواری و کنترل گرسنگی‌تان می‌گردید آلو خشک در خدمتتان است؛ چون سرشار از فیبرهای غذایی است و به راحتی سیرتان می‌کند. آلوخشک خوشگل‌تان می‌کند آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین‌های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شوند. آلو خشک سلول‌های شما را از گزند پیری حفظ می‌کند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و محدود کردن چین و چروک‌های پوستی فوق‌العاده‌اند. آلو خشک برای مقابله با کلسترول مصرف روزانه آلو خشک باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می‌شود. حتما می‌دانید که بالا بودن این کلسترول خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. از آنجایی که این میوه منبع خوب پتاسیم و فلاوونوئیدها محسوب می‌شود در نتیجه می‌تواند به طور طبیعی از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کند. آلو خشک دوست اسکلت شما آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان‌ها محافظت کرده و مانع از بروز پوکی استخوان می‌شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می‌کند. آلو خشک دوستدار دستگاه گوارش آلو خشک سرشار از فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است که به هضم راحت غذا کمک کرده و یبوست را از بین می‌برد. 100 گرم آلو خشک 60 درصد نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند. آلو خشک یک ماده غذایی انرژی‌زا است آلو خشک حاوی گلوکز (45 درصد) است و انرژی مغز را تامین می‌کند. در نتیجه می‌توانید در فصل امتحانات از آن استفاده کنید. این ماده غذایی همچنین منبع فروکتوز (25 درصد) و سوربیتول (30 درصد) است و قند مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این قندها به تدریج جذب بدن می‌شود. این ماده غذایی برای ورزشکاران توصیه می‌شود چون مانع از افزایش ناگهانی قند خون و افت قدرت عضلانی بدن می‌شود. به خاطر اینکه سرشار از منیزیم (45 میلی‌گرم در هر 100 گرم) است که برای تامین انرژی و انقباض عضلانی لازم و ضروری است.

آشنایی با میزان کالری آلو خشک در بارداری و بدنسازی
کالری آلو خشک , کالری آلو خشک چیست , کالری آلو خشک چقدر است

کالری آلو سیاه خشک

آلو خشک طعم شیرینی دارد، اما قندهای موجود در آن طبیعی و تصفیه نشده اند و بدن آنها را بسیار راحت تر از قندهای سفید می سوزاند،آلو خشک بنابراین مصرف معقول آلو خشک نه تنها باعث چاقی نمی شود، بلکه به خاطر غنی بودن از فیبرها( ۷ گرم فیبر در ۱۰۰ گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می کند.از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشویدآلو خشکفیبرها باعث احساس سیری زود هنگام می شوند و از آنجا که دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می مانند احساس گرسنگی را به تأخیر می اندازند.آلو خشکاز این گذشته فیبرها به ویژه به دلیل دفع چربی غذاهای مصرف شده از طریق مدفوع، ذخیره سازی کالری ها را محدودتر می کنند.آلو خشکتوصیه می شود مصرف آلوخشک را در وعده های غذایی خود بگنجانید. البته می توانید در مواقعی که میل شدیدی به خوردن دارید آلو خشک میل کنید.از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید

کالری زردآلو خشک

آلو سیاه کالری پایینی دارد و مصرف آن برای افراد تحت رژیم های لاغری توصیه می شود. هر عدد آلو سیاه کوچک حاوی ۳۰ کالری است. کالری مربوط به مصرف آلو سیاه به آسانی سوزانده می شود، به طوریکه ۴ دقیقه شنا برای سوزاندن ۳۰ کالری کافی خواهد بود.نمایه گلیسمی آلو سیاه ۲۴ بوده و جزو موادغذایی با نمایه گلیسمی پایین به حساب می آید. نمایه گلیسمی پایین به این معناست که مصرف آلو سیاه موجب تغییرات اساسی در سطوح قند خون نخواهد شد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه، موادغذایی با سطوح گلیسمی پایین باعث بهبود کاهش وزن در یک رژیم غذایی کم کالری می شوند.همچنین در صورت پیروی از یک برنامه کاهش وزن با میزان کربوهیدرت محدود، استفاده از آلو سیاه به عنوان یک میان وعده ی شیرین انتخاب خوبی است. این میوه حاوی ۷.۵ گرم کربوهیدرات بوده، بنابراین نسبت به یک عدد موز متوسط با میزان کربوهیدرات ۱۵ گرم می تواند برای رژیم غذایی کم کربوهیدرات گزینه ی مناسب تری باشد.

آشنایی با میزان کالری آلو خشک در بارداری و بدنسازی
کالری آلو خشک , کالری آلو خشک چیست , کالری آلو خشک چقدر است

میزان کالری الو خشک

آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان ها محافظت کرده و مانع از بروز پوکی استخوان می شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می کند.آلو خشک آلو خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد.آلو خشک راه حلی طبیعی برای دفع راحت است! میزان فیبر موجود در آن تقریباً معادل بلغور جو دو سر است. در واقع 4 عدد آلو خشک حدوداً 3 گرم فیبر حل شدنی و حل نشدنی در خود دارد. مصرف 1 یا 2 عدد آلو خشک در بین غذا یا به عنوان چاشت کافی است. توجه داشته باشید به خاطر اثرات ملینی آلو خشک از زیاده‌روی در مصرف آن بپرهیزید آلو خشک خاصیت ملینی خود را مدیون فیبرهای حل شدنی است و فیبرهای حل نشدنی موجود در آن باعث سرعت بخشیدن به عبور مدفوع از روده می‌شود. البته این میوه‌ی خشک فوق‌العاده همچنین دارای دو ملین طبیعی، دی فنیل ایزاتین و سوربیتول می‌باشد. متخصصان توصیه می‌کنند در صورتی که دچار یبوست هستید، هر روز 2 یا 3 عدد آلو خشک را با صبحانه میل کنید. البته می‌توانید با توجه به عکس‌العمل مزاجی خود مقدار مصرف‌تان را تنظیم کنید.

کالری یک عدد آلو خشک

از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید آلو خشک راه حلی طبیعی برای دفع راحت است! میزان فیبر موجود در آن تقریباً معادل بلغور جو دوسر است. آلو خشکدر واقع ۴ عدد آلو خشک حدوداً ۳ گرم فیبر حل شدنی و حل نشدنی در خود دارد. آلو خشک خاصیت ملینی خود را مدیون فیبرهای حل شدنی است آلو خشکو فیبرهای حل نشدنی موجود در آن باعث سرعت بخشیدن به عبور مواد دفعی از روده می شوند، البته این میوه خشک فوق العاده همچنین دارای دو ملین طبیعی، دی فنیل ایزاتین( diphenylisatine) و سوربیتول( sorbitol) می باشد. از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید ‫آلو خشک , خواص ‫آلو خشک , کالری آلو خشک , طرز تهیه آلو خشک‬‎‬‎ از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید آلو خشکدکتر فرانک سینگر، متخصص تغذیه، توصیه می کند در صورتی که دچار یبوست هستید، هر روز ۲ یا ۳ عدد آلو خشک را با صبحانه میل کنید.آلو خشک البته می توانید با توجه به عکس العمل مزاجی خود مقدار مصرف خود را تنظیم کنید. از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید آلو خشکبرای اینکه به میل شدید خود برای خوردن غلبه کنید، آلو خشک را در برخی از غذاهای تان بگنجانید. آلو خشکهمچنین می توانید این میوه خشک را به عنوان چاشت میل کنید. دکتر فرانک سینگر، متخصص تغذیه، خاطر نشان می کند اگر دچار یبوست نیستید، آلو خشکاز مصرف زیاد آلو خشک در روز بپرهیزید تا دچار اختلالات مربوط به روده نشوید. از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید ‫آلو خشک , خواص ‫آلو خشک , کالری آلو خشک , طرز تهیه آلو خشک‬‎‬‎ از گنجاندن آلو خشک در وعده های غذایی خود غافل نشوید

کالری آلو خشک چقدره

آلوخشک حاوی میزان زیادی آکریل آمید است که یک ماده سرطان زا و نوروتوکسین (سم عصبی) محسوب می شود. آکریل آمید به طور طبیعی در مواد غذایی عادی وجود ندارد. اما در حین پخته شدن مواد غذایی در حرارت بالای 100 درجه سیلسیوس در آن ها تولید می شود. آلوخشک به طور ویژه به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود. با این حال افرادی که از یبوست مداوم رنج می برند نباید به طور کامل به آلوخشک اعتماد کنند. چون این مسئله ممکن است وابستگی به ملین ایجاد کند با وجود اینکه برای خشک کردن آلو و تهیه آلوخشک نیازی به چنین حرارت بالایی نیست اما آلوخشک ها همچنان حاوی میزان زیادی آکریل آمید هستند. بر اساس اعلام سازمان غذا و کشاورزی، زمانی آکریل آمید نوروتوکسین خواهد شد که به حدود 500 برابر دریافت غذایی روزانه ما باشد. بنابراین خوردن آلوخشک نسبتاً بی خطر و مطمئن است و مشکلی از نظر دریافت آکریل آمید در حد مسموم کننده آن ایجاد نخواهد کرد. اما با این حال مشکل سرطان زایی آن مسئله است که ذهن متخصصان را درگیر کرده و در بررسی های آزمایشگاهی در حیوانات به اثبات رسیده است. بنابراین آلوخشک میل کنید اما به اندازه!

کالری آلو خشک چقدر است

آلو سیاه منبع خوبی از ویتامین C بوده، به طوریکه یک عدد میوه کوچک حاوی ۷ درصد از میزان روزانه توصیه شده به این ویتامین می باشد. ویتامین C آنتی اکسیدانی است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین C همچنین در کمک به تولید کارنیتین، نوراپینفرین و کلاژن موثر است.آلو سیاه حاوی ویتامین A بوده، به طوریکه ۸ درصد از میزان توصیه شده روزانه به این ویتامین را برای بدن فراهم می کند. ویتامین A همچنین باعث بهبود سلامت بینایی، باروری و استخوان می شود.مصرف آلو سیاه در تولید سروتونین مفید است. این انتقال دهنده ی عصبی باعث بهبود حالات روحی و اشتها می شود. پزشکان معمولا داروهای ضدافسردگی را برای کمک به افزایش سطوح سروتونین مغز در افراد مبتلا به افسردگی تجویز می کنند.براساس وزارت کشاورزی امریکا، آلو سیاه از منابع پلی فنول ها به حساب می آید. پلی فنول ها موادشیمیایی موجود در موادغذایی می باشند که مانع از آسیب رسانی رادیکال های آزاد به بدن می شوند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند منجر به آسیب عروق و بسیاری از مشکلات سلامتی شوند.آلو سیاه مقدار کمی چربی دارد، به طوریکه یک عدد میوه کوچک حاوی ۰.۲ گرم چربی است. همچنین آلو سیاه دارای چربی اشباع شده نیست، این چربی های مضر با بالا بردن سطوح کلسترول، باعث افزایش خطر بیماری قلبی-عروقی در افراد می شوند.آلو سیاه جزو موادغذایی رایج با میزان فراوانی از فیبر محلول است. در یک رژیم غذایی با میزان فراوانی از فیبر محلول احتمال کمتری برای ابتلا به زخم معده وجود دارد. در حقیقت شانس ابتلا به این بیماری تا ۶۰ درصد کاهش می یابد.فواید آلوسیاه خشک تنها مختص افزایش حس سیری در افراد نیست، بلکه سرشار از موادمغذی بوده که فواید سلامتی بالقوه ای برای بدن انسان دارد، به طوریکه براساس مقاله ی منتشر شده در مجله امریکایی تغذیه و موادغذایی، این میوه ی خشک شده از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، پوکی استخوان، دیابت نوع ۲ و چاقی جلوگیری خواهد کرد.مصرف یک چهارم فنجان آلوسیاه خشک یا تقریبا ۴ عدد از آن حاوی ۳۲ درصد از نیاز روزانه به ویتامین K و ۹ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم است. ویتامین K موجود در این ماده غذایی برای ساخت استخوان های قوی و انعقاد خون ضروری بوده، همچنین پتاسیم نیز برای کارکرد درست سیستم عصبی و ماهیچه ای و محدود کردن افزایش فشار خون ناشی از مصرف زیاد سدیم مورد نیاز است.

آلو خشک